איך להגר לארצות הברית – להפוך חלום למציאות

דגל ישראל ודגלי ארצות הברית

איך להגר לארצות הברית – להפוך חלום למציאות – ארצות הברית תמיד נחשבת כיעד מאוד אטרקטיבי, שבו כל החלומות מתגשמים. לכן מספר אנשים שמעוניינים להעתיק את חייהם לארה"ב תמיד בעלייה. ממשל של ארצות הברית מבין את זה היטב ולכן מעדכן מידי פעם את קריטריונים לקבלת ויזות. ישנם המון מסלולים שונים שבעזרתם ניתן להגר לארצות הברית. בגדול ניתן להבדיל בין שתי קבוצות המסלולים: אחת שקשורה לענייני עבודה ושנייה שקשורה לענייני משפחה.

כאשר מדברים על ויזות על בסיס משפחה, בדרך כלל זה קשור לבני משפחה מדרגה ראשונה לאדם, שהוא בעל אזרחות אמריקאית או בעל גרין קארד. למעשה, גרין קארד מעניק לבעליו סטטוס של תושב קבע. זה אומר, שאותו אדם, בעל גרין קארד יכול לחיות ולעבוד בארצות הברית באופן חוקי, לרכוש נכס, לפתוח חשבון בנק, לקבל רישיון נהיגה. אך יחד עם זאת אסור לבעל גרין קארד לעזוב את שטחה של ארצות הברית לתקופה של שנה רציפה, ללא אישור מיוחד. אחרת יש סיכוי שהתנהגות זו תפורש כוויתור על מעמד ובשביל להוכיח אחרת תצטרכו להביא הוכחות כבדות.

דרך אגב גרין קארד ניתן לקבל לא רק עקב קשרי משפחה אלה גם בעזרת ההגרלה המסורתית, הנערכת מדי שנה ומחלקת כ 50000 אשרות לאנשים מכל מיני מדינות, שאחוז מהגרים לארצות הברית מאותן מדינות קטן יחסית.

תוכן ממומן: מפת אתר איך לייצר אותה בקלי קלותציוד משרדי הכרחי לעסק שלכם

מסלול למצטיינים

מסלול נוסף שמאפשר לבצע הגירה לארצות הברית קשור להצטיינות של מבקש אשרה בתחום מסוים. בין התחומים ניתן לראות: אמנים, ציירים, מוזיקאים, נגנים ועוד. כמובן, לצורך קבלת ויזה מסוג הזה על בן אדם להביא הוכחות, לכך שהוא באמת בעל יכולות יוצאות דופן.

להגר לארצות הברית במסלולים הקשורים לתעסוקה מקצועית

ויזות עבודה גם ניתן לחלק לסוגים שונים: ויזות הניתנות לתקופה מוגבלת וויזות קבועות. למשל, מנכ"ל החברה מבקש לנייד עובד לסניף או לחברת בת לתקופה מסוימת, במטרה להריץ פרויקט או לבצע שינויים או שדרוגים צריך להגיש בקשה לויזה זמנית עבור אותו עובד. אבל כאשר מדברים על עובד שהחברה מבקשת לנייד אותו לצורכי מילוי תפקיד מנהל בינלאומי אז במקרה הזה מדובר על ויזת עבודה קבועה.

אנשים, בעלי אזרחות של אותן מדינות, החתומות על אמנות הדדית והחל מחודש מאי 2019 גם בעלי אזרחות ישראלית יכולים להגיש בקשה לויזה מסוג E2. ויזה מסוג הזה תינתן לתקופה שלא תעלה על תקופה של שנתיים, כאשר בסיום התקופה ניתן להגיש בקשה נוספת. חשוב לציין, שבעלי אזרחות נוספת, מחוץ לאזרחות ישראלית יכולים לקבל את אותו סוג ויזה בדיוק אבל לתקופה שלא תעלה על 5 שנים. כאשר מגישים בקשה לויזה מסוג הזה, מאוד חשוב להכין את כל המסכים, כולל תכנית עסקית מפורטת.

להגר לארצות הברית במסלולי מסחר ועסקים

מסלול של קבלת ויזת מסחר מיועד ליבואנים ישראלים ורק בתנאי שיצליחו להוכיח שמדובר בהיקפי מסחר משמעותיים שנעמד לפחות על כחמישים אחוז.

על ויזות לימודים אין הרבה מה לפרט, זו ויזה מיועדת לאנשים אשר התקבלו ללימודים בארצות הברית. על מבקש ויזת סטודנט חובה להיכנס לשטח של ארצות הברית לפחות 30 יום לפני תחילת הלימודים.

אז אם אתם רוצים להגר לארצות הברית, תבדקו לעומק את כל האפשרויות, אל תתפזרו ותבחרו במסלול בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להצלחה.

חדשות נוספות
ניווט מהיר
רוצה לכתוב מאמרים מקצועיים?
השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם
אנשים מחייכים בניית אתר