למה שיווק B2C הוא כל כך חשוב?

שיווק B2C

למה שיווק B2C הוא כל כך חשוב? – כשבעולם שלנו כיום, כמעט כל תחום ובעיקר תחומי השיווק העסקי עוברים דיגיטליזציה משמעותית, כדאי להישאר מעודכנים במושגים מעולם הדיגיטל, כדי להישאר קיים ונוכח בזירה השיווקית.
כיום, יש לא מעט אפשרויות לשיווק שיגיע לקהל יעד רב, והמון פלטפורמות דיגיטליות המאפשרות זאת, כמו פרסום בפייסבוק לעסקים.

במאמר זה נרחיב מה ההבדל בין שיווק ללקוחות קצה B2C לבין שיווק לעסקים אחרים B2B, ולמה החשיבות של שיווק היא כל כך גדולה ומשמעותית.

ההבדל בין B2B לבין B2C

כעקרון, אנחנו יכולים לחלק את העולם העסקי לשני חלקים- עסקים שמשווקים לעסקים אחרים ומוכרים להם (B2B) ולרוב מדובר בעסקה שבין חברה מסחרית לחברה מסחרית אחרת- ועסקים שעוסקים בשיווק ללקוחות קצה (B2C), שהם בעצם לקוחות סופיים ולרוב פרטיים.

הצרכים של כל עסק כזה שפונה לעסק אחר למטרה כלשהי הינם שונים לחלוטין מצרכנים פרטיים שפונים לעסק, מאחר וזה צורך עסקי וההוא צורך פרטי. לעיתים, נראה כי עסקים העוסקים בשיווק b2c יש כמות לקוחות גדולה ולעסקים שמשווקים B2B ישנה כמות של לקוחות בודדים- מאחר והם מסחריים ולכן גם העלויות הן שונות.

ככל הנראה כמעט כל מותג או חברה שאתם מכירים פועלים בתור b2c, כמו נטפליקס, מקדונלדס ועוד. אלו הן חברות ענק מסחריות ועכלל עולמיות שמוכרות מוצרים או שירות לאנשים כמוני וכמוכם.

המסר השיווקי

תהליך המכירה של b2b הינו ארוך מאוד, מפורט ויקר משמעותית מתהליך המכירה של b2c, מאחר ועלויות העסקה של הראשון הינן יקרות יותר ועל כן גם המסרים צריכים לקרוא לפעולה ולענות על צרכים שונים. בעוד שצרכן פרטי קונה לרוב מתוך רגשות מסוימים, ביניהם גם אימפולס ודחפים נוספים, הצרכן העסקי קונה מתוך רציונל, מחושב ושקול.

לכן, הכלל העיקרי בשיווק לעסקים הוא שימוש בהגיון ותכנים הפונים ומכוונים לשם, כאשר בניהול עיסקי אין מקום לרגש אלא נטו הגיון כלכלי. לצורך העניין- שיווק אשר יתמקד בתכונות כמו חיסכון של זמן וכסף, זו הנוסחא האידיאלית למקרה של שיווק B2B.

לעומת זאת, שיווק B2C זו בעצם מכירה שתתבסס על רגש, אימפולס, העלאת הדופמין והתועלת הסופית, הצרכן יבקש להרגיש טוב לאחר הרכישה ולכן כדאי שהשיווק והפרסום יכוונו למטרה הזו.

מודל B2B2C

כן כן, גם זה קיים, מצב נפוץ בו עסק מוגדר גם וגם, לדוגמא חברת מייקרוסופט- הם גם מוכרים ציוד מחשבים לצרכנים פרטיים- וגם מוכרים ציוד ונותנים שירות לעסקים גדולים ותאגידי ענק, כמו שירותי ענן, אחסון, ועוד.

פרסום בפייסבוק

בכל הקשור לשיווק לצרכנים פרטיים, פייסבוק הוא הפלטפורמה המושלמת לכך וכיום רק צומחת יותר ויותר בפן העסקי. שהרי פייסבוק הינה פלטפורמה שהתחילה כרשת חברתית, אך כיום עם ריבוי הרשתות החברתיות מכל הסוגים- פייסבוק החלה לטפח את העמודים העסקיים ואת נושא הקידום הממומן, כאשר היא מאפשרת לעסקים לפנות באופן ישיר על ידי שיווק- לצרכני קצה פרטיים ולשווק באופן ישיר את המוצר או השירות של העסק, ואף לרכוש אותו ישירות דרך עמוד הפייסבוק הייעודי.

פייסבוק נותנת פלטפורמה נוחה ומגוונת למקדמי אתרים בכדי לשלב היטב בין אתר העסק לבין עמוד הפייסבוק ובכך גם לקדם את האתר בעזרת אופטימיזיציה ושימוש בכלים לקידום ממומן, להגביר את התנועה לאתר ולעמוד ולפלח את קהל היעד בצורה מאד פרטנית וסיזיפית, ובכך להגיע לקהל היעד הכי מתאים ומותאם אישית שרק אפשר.

לכן, כיום כשהתאמת העסק שלך לזירה הדיגיטלית הוא מהלך בלתי נמנע אם אתה רוצה להיות נוכח וקיים ולא להיגרר מאחור, להישאר רווחי ובעניינים, כדאי לחשוב על שיווק ופרסום בפייסבוק וקידום ממומן בעזרת איש המקצוע המתאים ביותר.

חדשות נוספות
ניווט מהיר
רוצה לכתוב מאמרים מקצועיים?
השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם
אנשים מחייכים בניית אתר