חדרי שינה מעוצבים

חדרי שינה מעוצבים

חדרי שינה מעוצבים – סודות מחדר השינה: הדרך הטובה לעיצוב חדרי שינה שכיף לישון בהם. חדרי שינה הם החדרים בהם אנו מבלים שליש מחיינו – לכן כדאי שיהיה כיף להיכנס אליהם כבר מן השניה הראשונה שבה עברנו בדלת, עם מראה עיניים מותאם לסגנון האישי ועם אביזרים מעודדי שינה נעימה מלאת חלומות קסומים.

חדרי שינה מעוצבים בהחלט יכולים לעשות את העבודה, עם טאצ' של מעצבת פנים המתמחה בחדרי שינה. מאמר שכדאי לקרוא… לפני השינה!

שליש מחיי האדם עובר עליו במצב מאוזן, כשהוא או היא ישנים. זו האמת. שינה היא מרגוע לגוף ולנפש, ואפילו בעלת יכולות ריפוי חזקות: אפילו אנשים הסובלים מכאבים חזקים במשך שעות העירנות שלהם, יכולים לישון בשל תכונת הגוף להשתיק כאבים בזמן שינה.

שינה היא למעשה ההטענה של הגוף באנרגיה מחודשת לקראת היום הבא, ומרגוע לתודעה ולמוח ממחשבות שונות המטרידות אותו במהלך היום. נכון, בזמן השינה ישנם חלומות, שהם פעילות מוחית מסוג אחר – אולם זוהי פעילות מחשבתית ותודעתית המותאמת לזמן השינה.

מומחי רפואה ובריאות הנפש ממליצים על שינה בין 6 ל-8 שעות בלילה. לא לחינם אפילו בפקודות מטכ"ל של צה"ל מוגדר מינימום של 6 שעות שינה בלילה, גם ללוחמים המאומנים ביותר של הצבא.

לכן, חשוב להקל את הכניסה למצב שינה במהירות האפשרית, ולהנעים את הזמן של השהייה בחדרי השינה ככל שניתן. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא באמצעות חדרי שינה מעוצבים – שיהיו נעימים לעין ומזמינים לשינה.

סודות של חדרי שינה מעוצבים

חדרי שינה מעוצבים צריכים להיות קודם כל מותאמים לסגנון האישי של דייריו – בצבעים, בדקורציה, באביזרים ובכיווני האור והאוויר. יש הבדל בין חדרי שינה מעוצבים לנשים וחדרי שינה מעוצבים לגברים, בדרך כלל, וכמובן שלכל אדם ישנו גם הטעם האישי שלו.

צריכה להיות התאמה כללית בין האביזרים השונים בחדר השינה, לבין הריהוט המרכזי בו – מיטה, שידות, ארונות, שולחנות – הן בצבעים והן בסגנון. כמו כן, ניתן להעצים אלמנטים וצבעים מסויימים, החביבים על דיירי החדר, באמצעות אביזרים שונים, כגון שטיחים, מצעים, וילונות ועוד.

חדרי שינה מעוצבים יכולים גם להשתנות לאורך השנים, עם השינוי בגיל ובטעם האישי. בהחלט ניתן לחדש, לשדרג ולעצב מחדש חדרי שינה בכל כמה שנים, על מנת לגוון את המראה שלהם ולתכנן אותם מחדש.

חשיבות הייעוץ וההכוונה של מעצבת פנים

עיצוב חדרי שינה הינו אמנות בפני עצמה, המצריכה ידע וראייה כוללת. היא מצריכה גם רגישות מיוחדת לסגנון והטעם האישי של דיירי החדר העיקריים, ואת היכולת להציע מספר אלטרנטיבות לבחירת בעלי הבית על מנת להגיע לתוצאה המיטבית עבורם.

לכן מעצבת פנים המתמחה בעיצוב חדרי שינה היא פתרון טוב לפני עבודת התכנון והביצוע של חדר השינה המעוצב בביתכם. היא תדע לשאול את השאלות הנכונות, להציע פתרונות שונים ואף שילובים שונים של פתרונות איבזור, צביעה ועיצוב כללי כדי להגיע לתוצאה מושלמת.

אם החדר עצמו כבר בנוי, מעצבת פנים תדע לנצל את המבנה הטבעי של החדר על מנת למקסם את כיווני האוויר והאור שבו לטובת העיצוב שנבחר על ידכם; אם החדר מתוכנן על הנייר, בבית שטרם נבנה, תוכלו לתכנן ביחד איתה את חדרי השינה מן החלומות שלהם, ולממש אותם בבנייה עצמה, לרבות קביעת גודל החלון, כיוונו, גודל החדר ועוד.

כל חדר, בכל גודל כמעט, יכול להפוך לחדר שינה מעוצב. גם חדר שהיה משרד או מחסן, יכול עם מגע של מעצבת פנים להיות חדר שינה מקסים ומזמין.

חדרי שינה מעוצבים מגיעים בכל הגדלים, הצבעים, הסגנונות והמינים. מכיוון שאין טעם אחד של אדם דומה למשנהו, המגוון עצום והאפשרויות למעשה אינסופיות בעיצוב של חדרי שינה.

תוכן ממומן: 

השפעת העיצוב על השינה

מטרת העיצוב של חדרי שינה מעוצבים הינה בראש ובראשונה להרגיע את דיירי החדר ולהביא אותם כמה שיותר מהר למצב של שינה. משחקים של אור וצל, תאורה מעוצבת באופן כללי, כמו גם הצבה של אקססוריז לחדרי השינה יכולה בהחלט לסייע ביצירת אווירה מרגיעה ומעודדת שינה בחדר השינה שלכם.

כך למשל, בחדרי שינה מעוצבים לילדים, נהוג להדביק מדבקות זוהרות של כוכבים על התקרה, כך שבעת כיבוי האורות הן תזהרנה כמו כוכבים בשמיים האמיתיים שבחוץ. שימוש בתאורה בעוצמה נמוכה, מנורות לבה, וצבעים נעימים על פי הטעם האישי של הישנים בחדרי השינה – יכולים בהחלט לעשות את העבודה בהקשר זה.

בנוסף, יש חשיבות גדולה לכיווני האור והאוויר בחדר השינה. הצבת המיטה ביחס לחלון צריכה להיעשות תוך התחשבות באופן כניסת האור מבחוץ אל החדר, במיוחד בשעות הלילה המוקדמות ושעות הבוקר המוקדמות.

כך למשל אם החלון פונה מזרחה, זה אומר שעם זריחת השמש אור ייכנס לחדר; במקרה כזה, יש להציב את המיטה לא תחת האור הישיר של השמש, אלא אם משתמשים בתריסים או הצללה על החלונות עצמם.

אקססוריז של חדרי שינה מעוצבים

כדי להגיע לתוצאה האופטימלית בעיצוב חדרי שינה, לא די במיטה, שידה וארון. חדרי שינה מעוצבים ברמה גבוהה משתמשים בשילובים שונים של אקססוריז וריהוט: וילונות, שטיחים, כסאות, שולחנות, מדפים, קישוטי קיר שונים ועוד.

גם הקירות עצמם יכולים להיות מעוצבים עם צבעים שונים, ציורי קיר ואפילו גרפיטי מושקע על הקיר עצמו.

חשוב גם לא להזניח את התקרה, אשר רבים מפספסים אותה. התקרה היא קיר שכולנו רואים בעת שאנו שוכבים על המיטה, ולכן זהו שטח שכדאי לעצב על פי הטעם האישי של דיירי חדר השינה. ניתן לעשות זאת באמצעות צבעים, ציורי קיר, גופי תאורה מעוצבים ועוד.

ואפרופו גופי תאורה, לתאורה בחדרי השינה יש תפקיד חשוב מאוד בעיצובם: משחקי האור והצל, כיווני האור הטבעי בחדר השינה ומידת תאורה משתנה לפי שעות היום יכולים לתרום מאוד לעיצוב מרהיב של חדרי שינה, באופן שיעודד את השינה בזמנים הרצויים לדיירי החדר.

גם הצללה של חלונות, שימוש בתריסים מעוצבים, וכן שימוש בוילונות מעוצבים יהוו עיצוב של חלונות חדר השינה, כחלק מן העיצוב הכולל שלו.

שינה בחדרי שינה מעוצבים הינה כמעט תמיד נעימה יותר, טובה יותר וכיפית יותר. עצבו את חדרי השינה שלכם לפי טעמכם, בסיוע מעצבת פנים, כדי ששנתכם תהיה ערבה יותר… לילה טוב!

חדשות נוספות
ניווט מהיר
רוצה לכתוב מאמרים מקצועיים?
השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם